Novinky
Otevřený květnový slávistický přebor v časovkách
Oficiální závody jsou stále zakázány, ale ježdění na kole ne. A to
ani na čas.
KC Slavia Praha se rozhodla uspořádat seriál časovek.
Princip je jednoduchý. Každý sám si změří a emailem nahlásí čas,
který dosáhl na stanovené trati v určeném termínu.
Jak je zřejmé, nejedná se o oficiální závody, jede se za provozu a za
různých podmínek, ale je přesto dobré porovnat svou výkonnost
s ostatními.
Jistě není třeba zdůrazňovat, že celý koncept funguje pouze za
předpokladu poctivého přístupu každého závodníka. My jsme si však
jistí, že na tomto závody neztroskotají.
Na jaké tratě se tedy můžete těšit?
1. týden (1. – 7. 5.) Jesenická časovka
Naposledy se zde závodilo v roce 2000. Trať je téměř identická. Jen
kruhových objezdů přibylo.
Délka: 20 km
Start: Jesenice u Prahy na silnici č. 101 na křižovatce
ulic Na ochoze, Říčanská a Cedrová. Startovní čára se nachází na
začátku zebry přechodu pro chodce.
Cíl: Shodný s místem startu
Trať: Po silnici 101 až do Říčan, obrátka po 10 km na kruhovém objezdu
u hřbitova a stejnou cestou zpět.
https://mapy.cz/s/pemunosojo
Nebezpečná místa: Semafor v obci Kocanda, kruhové objezdy
kolem D1 a připojovací pruh na D1 cestou zpět, kde se držíme
uprostřed.
2. týden (8. – 14. 5.) Časovka do vrchu Točná
Zde se jezdí tradiční automobilový závod Eda cup ale také KPO časovka.
Naše trať je však o 300 délkových a 10 výškových metrů delší.
Délka : 3,7 km převýšení 140 metrů.
Start: Silnice č. 101 (ulice Břežanské údolí směr
Zbraslav) přesně u cedule Hlavní město Praha.
Cíl: Obec Točná horizont stoupání v ulici Branišovská
před druhým domem vpravo čp. 8 cca. 40 metrů za ulicí K Závorám.
Trať: Po silnici 101 jen cca 250 metrů, pak odbočíme
doprava do ulice Komořanská, po dalších 1700 metrech opět doprava do ulice
Branišovská, kde skončíme až na horizontu.
https://mapy.cz/s/fujejegovo
Nebezpečná místa: Křižovatka Břežanské údolí,
Komořanská, dáváme přednost autům přijíždějícím zleva. Nájezd do
ulice Branišovská z Komořanské, serpentiny v ulici Branišovská.
3. týden (15. – 21. 5.) Čestlická časovka
Na této trati se každé úterý, naposledy v roce 1991, jezdily kontrolní
závody Slavie.
Délka: 20 km (4× 5000m dlouhý okruh).
Start: Obec Benice, ulice Květnového povstání na
křižovatce s ulicí Ochranovská, u cedule Praha konec
Cíl: Shodný s místem startu
Trať: 4× okruh Benice – Nupaky – Čestlice –
Benice
https://mapy.cz/s/jedopozovo
Nebezpečná místa: Křižovatka Nupaky, kde dáváme
přednost zleva a my jedeme mírně vpravo, Nupaky semafor, Čestlice retardér
a za ním odbočení do ulice Benická, kde je hned další retardér,
křižovatka v Benicích, kde dáváme přednost zleva a sami zatáčíme
vpravo.
4. týden (22. – 28. 5.) Časovka do vrchu Žampach
I zde se jezdil tradiční závod do vrchu. Bohužel jeho poslední ročník
se uskutečnil v roce 1991 Tehdy zvítězil Radomír Šimůnek starší.
Délka: 3,6 km převýšení 215 metrů.
Start: Žampach, začátek naučná stezky Jílovské zlaté
hory u mostku přes Chotuňský potok
Cíl: Horizont před Jílovým u Prahy, na obou stranách
telefonní sloupy a na pravé polní cesta
Trať: Žampach, po naučné stezce 550 metrů rovina, po
600 metrech podjíždíme železniční viadukt, dále do obce Dolní Studené,
zde stezku opouštíme a pokračujeme po silnici mírně vlevo. Za polovinou
trati se napojíme na hlavní silnici a pokračujeme směr Jílové, kde na
křižovatce 800 metrů před cílem zatočíme vpravo.
Některá místa mají sklon až 20%!
https://mapy.cz/s/gupamumobu
Nebezpečná místa: Chodci na naučné stezce, horší asfalt,
napojení na hlavní silnice ve Studeném a pak před Jílovým.
Nahlášení dosažených výsledků:
Své časy posílejte na email: kc.slavia@volny.cz a pavel.jelinek@kcslaviapraha.cz
Zpráva musí obsahovat tyto údaje: jméno, příjmení, ročník narození,
popř. klub, název závodu, datum a čas startu, dosažený čas, licence
ano/ne
Pro vyšší transparentnost a umožnění sledování průběžného pořadí
musí být dosažený výsledek nahlášen v týdnu, pro který je závod
vypsán!
Výsledku budou průběžně zveřejňovány na webu www.kcslaviapraha.cz
a na Stopnuto.cz.
Hodnocení:
Dle dosaženého umístění v závodě získá závodník
10–9–8–7-…-1 bod.
Do celkového pořadí se každému závodníkovi započítávají
3 nejvyšší bodové zisky.
V případě shodného bodového zisku rozhoduje pořadí na posledním
absolvovaném závodě.
Ceny:
Dva vylosovaní závodníci, kteří absolvují alespoň 3 závody, získají
startovné na nadcházející VC Temelína zdarma. Nejlepších 10 závodníků
celkového pořadí získá ceny od firmy Esatrade s.r.o., zástupce značky
Isostar.